BIBI System KD i RCP

BIBI System KD i RCP

SIECIOWY SYSTEM REJESTRACJI CZASU PRACY BIBI Z KONTROLĄ DOSTĘPU

Ogólna charakterystyka

zloty-medal-bibi-net
System bibinet jest przeznaczony do kontroli dostępu do pomieszczeń i rejestracji czasu pracy pracowników w małych, średnich i dużych firmach. Minimalny system to pojedynczy kontroler pełniący funkcję kontroli dostępu bądź rejestracji czasu pracy podłączony do pojedynczego komputera. Natomiast, dzięki możliwości dołączania urządzeń do wielu komputerów i wykorzystaniu w komunikacji internetu, maksymalne możliwości systemu RCP i KD bibinet są praktycznie nieograniczone.
Identyfikatorami w systemie są transpondery (identyfikatory) wykonane w postaci kart plastikowych lub breloczków, które wystarczy zbliżyć do czytnika w celu identyfikacji. Dzięki temu system jest niezawodny, trwały i wygodny w użyciu.

Podstawowe parametry systemu BiBi:

  • obsługa do 10 000 identyfikatorów zbliżeniowych
  • bufor o pojemności 65 000 zdarzeń w każdym kontrolerze
  • możliwość podłączenia urządzeń do wielu komputerów
  • możliwość podłączania urządzeń przez sieć komputerową i internet
  • obsługa setek kontrolowanych przejść
  • tryb pracy: off-line lub on-line
  • zasilanie: 12V DC (11..15 V DC)
  • możliwość sterowania urządzeniami zewnętrznymi (ryglami, elektromagnesami, kołowrotami itp.) poprzez wyjścia przekażnikowe (PK)
  • sygnalizowanie stanów alarmowych przez wyjścia tranzystorowe (OC)
  • praca na wielu komputerach (program sieciowy) także przez internet

Oprogramowanie

Największym atutem systemu kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy bibinet jest jego oprogramowanie, które dostarcza użytkownikowi wiele pomocnych raportów.
W zakresie kontroli dostępu:

  • indywidualny raport kontroli dostępu dla pracownika
  • raport kontroli dostępu dla obszaru zabezpieczonego
  • raport kontroli dostępu dla strefy dostępu

Program umożliwia ponadto edycję stref dostępu, obszarów zabezpieczonych, schematów czasowych, uprawnień stałych i przepustek czasowych oraz ustawianie funkcji anti-pass-back’u.

W zakresie ewidencji czasu pracy oprogramowanie oferuje następujące raporty:

  • miesięczny raport pracownika
  • dostęp do raportów pracowniczych przez przeglądarkę internetową
  • miesięczne raporty zbiorowe (dla grupy, pionu, wydziału, całego zakładu)
  • karta czasu pracy pracownika
  • karta czasu pracy dla grupy pracowników
  • raport nieobecności pracownika
  • raport nieobecności dla grupy pracowników
  • raport frekwencji dla grupy pracowników
  • lista obecności grupy pracowników

Przykładowe raporty i formaty eksportów można zobaczyć w specjalnym opracowaniu ( Rejestracja Czasu Pracy – Raporty w systemie BiBi ) lub wykonać instalację DEMO oprogramowania aby zapoznać się z jego interfejsem i możliwościami.

Program umożliwia także edycję kalendarzy, regulaminów pracy, harmonogramów, nieobecności i usprawiedliwień.
Oferuje rozbudowane funkcje pomocy, także przez internet za pomocą programu TeamViewer.

W wyniku instalacji oprogramowania powstaje szereg programów pozwalających zarządzać systemem .Można je podzielić na programy użytkowe i narzędziowe.

Programy użytkowe:

  • bibi – program do konfiguracji systemu i tworzenia raportów kontroli dostępu i ewidencji czasu pracy
  • bibi fakty – program raportujący w czasie rzeczywistym zdarzenia występujące w systemie bibinet
  • bibiSzef – aplikacja pokazująca aktualny stan osobowy (obecni, nieobecni)
  • bibiBramka – program dla służb ochrony pozwalający sprawdzać kto przechodzi przez kontrolowane przejście, pokazujący zdjęcie osoby przechodzącej przez wybrane przejście
  • bibiLicznik – pokazujący on-line liczbę osób przebywających w wybranej strefie (np. strefie zagrożonej skażeniem)

Programy narzędziowe:

  • bibi archiwer – program do zamykania byłych okresów rozliczeniowych
  • bibi klient – program do konfiguracji terminala sieci bibinet
  • bibi komp – program ułatwiający dodawanie kolejnych komputerów do sieci bibinet
  • bibi export – program do eksportu danych do innych aplikacji
  • bibi import – program do importu bazy danych pracowników z innych aplikacji
  • bibi klucz – program do konfiguracji kluczy USB szyfrujących dane bibiHAK
  • bibi serwer – program do konfiguracji węzła sieci bibinet
  • bibi setup – program do zakładania bazy danych

Współpraca systemu z innymi aplikacjami

System umożliwia przekazywanie zebranych danych do innych aplikacji płacowo-kadrowych na kilka sposobów:

  • eksport gotowych raportów do plików tekstowych csv
  • automatyczny eksport samych rejestracji do pliku tekstowego przy pomocy specjalnego programu biExport
  • poprzez wykorzystanie funkcji biblioteki bibi.dll, której opis udostępniany jest twórcom oprogramowania nieodpłatnie przez firmę MicroMade

Większość aplikacji kadrowych zawierających moduł liczenia czasu pracy wyposażona jest w mechanizm importu pliku rejestracji zdarzeń (sposób drugi).

Wersja demo oprogramowania BiBi.net, aktualizacje programu oraz pliki instrukcji obsługi i przykładowych raportów znajdują się w zakładce pliki.

Wymagania sprzętowe

Parametry komputera do instalacji oprogramowania SYSTEMU BIBI

Do pracy w sieci bibinet zalecany jest następujący komputer o parametrach nie gorszych niż:

  • Pentium IV 2 GHz, minimum 1 GB pamięci RAM
  • HDD – 50 MB wolnego miejsca
  • Port USB 1.1
  • Karta sieciowa Ethernet
  • Zainstalowany protokół TCP/IP
  • Udostępnione do komunikacji porty 0xb1b1 i 0xb1b2 (dziesiętnie 45489 i 45490)
  • Stały numer IP lub numer otrzymywany z serwera DNS
  • System Windows XP Prof., Windows Vista Business, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows Server 2003, Windows Server 2008, Windows Server 2012
  • Systemy linii Windows Home można wykorzystać do pracy jako:
    • Instalacja jednostanowiskowa
    • Terminal
    • Węzeł sieci, do którego nie dołącza się terminali.

Uwaga!
Program NIE pracuje pod systemem Windows 98, Windows 2000, Windows 2000 Server i starszymi wersjami Windows.
Węzeł systemu bibinet i podłączone do niego terminale muszą pracować:

  • w jednej domenie lub
  • w grupie roboczej.

Nie można mieszać tych dwóch sposobów identyfikacji w ramach jednego węzła systemu bibinet.
Dodatkowo terminale i serwer powinny być w tym samym segmencie sieci. W przypadku różnych segmentów potrzebna jest konfiguracja routera uwzględniająca obsługę RPC, co jest dosyć skomplikowane i dlatego niezalecane.